Klient zdecydował się na rozpoczęcie współpracy w obszarze pozycjonowania swojego sklepu internetowego po przeniesieniu go z WordPressa na platformę Shoper. Przed rozpoczęciem współpracy nie podejmowano żadnych działań związanych z optymalizacją on-site, a teksty optymalizacyjne na stronie ograniczały się głównie do treści na stronie głównej i podstronach informacyjnych.
Zespół odpowiedzialny za migrację sklepu wykonał przekierowania głównych adresów, ale mimo tego strona nadal notowała spadki widoczności.
Prace nad optymalizacją nowego sklepu rozpoczęły się pod koniec czerwca 2019 roku. Zakres działań obejmował zarówno optymalizację on-site, tj. przygotowanie treści, jak i działania off-site.
Działania obejmowały:
- Weryfikację adresów i uzupełnienie brakujących przekierowań.
- Przesłanie pliku sitemap.
- Usunięcie duplikatów treści.
- Dobór odpowiednich fraz kluczowych, zarówno produktowych, jak i markowych.
- Tworzenie i dodawanie opisów kategorii.
- Optymalizację meta tagów.
- Rozbudowę struktury o nowe podkategorie.
- Wprowadzenie linkowania wewnętrznego.
- Przygotowanie zaleceń dotyczących nazewnictwa i optymalizacji opisów produktów.
- Budowanie autorytetu w danej dziedzinie poprzez prowadzenie bloga, który porusza tematy związane z frazami kluczowymi w formie odpowiedzi na pytania.
- Realizację działań związanych z budową linków, w tym poprzez artykuły sponsorowane, tworzenie treści na blogu oraz katalogi firm premium.
Screen senuto
Po dwóch latach pracy nad stroną:
- 200% wyjściowej widoczności w top 10
- 700% wyjściowej widoczności w top 3
Jednak nie to jest najważniejsze. W każdym półroczu klient notował wzrosty sprzedaży w kanale organic.
Przychody w poszczególnych miesiącach współpracy
1 półrocze pracy 1 lipca 2019 – 31 grudnia 2019
726 633 zł
2 półrocze pracy 1 stycznia 2020 – 30 czerwca 2020
1 020 874 zł
3 półrocze 1 lipca 2020 – 31 czerwca 2020
1 309 676 zł
4 półrocze współpracy 1 stycznia 2021 – 30 czerwca 2021
2 130 518 zł
(Źródło: GA)